Trenninädal 11. – 17. veebruar 2019

trenn.png

Päris jooksune nädal kukkus välja – just distantsi poolest. Kohe tunda, et kevadehõng on õhus (ja teedel).

Esmaspäeval puhkasin tegusast nädalavahetusest ja neljast järjestikust trennipäevast.

Teisipäeval käisin jõusaalis – ikka suured, lihtsad (mitte pingutuse mõttes), lollikindlad kogukehaharjutused, suured raskused, tavaline värk.

Kolmapäeval avastasin õhtusel jooksutiirul enda suureks rõõmuks, et mu kodulähedasel kergliiklusteel oli peaaegu täies pikkuses vähemalt mingi riba asfalti paljaks sulanud. Jooksin selle peale rõõmsalt kohe 10,06km, 01:06:32, 6:37min/km, 131bpm ja jooksuindeks kukkus välja lausa 58! Whaaatt?

Neljapäeval veetsin romantilise õhtu kangi seltsis ja proovisin lisaks mingeid uusi keharaskusega funktsionaalseid harjutusi (nt kükk ja vaheldumisi kiire põlvetõste otsa). Võttis kõik väga läbi ning päris tore oli ülejäänud õhtu mingi masendava filmi seltsis diivanil veeta.

Reedel puhkasin ja valutasin lihaseid.

Laupäeval läksime Jaanusega jooksutiirule, aga kui talle piisas sel päeval seitsmest kilomeetrist, jäi mul veel jaksu üle. Ilm oli imeilus, teed üsna kuivad ja päikse käes vaat et palavgi. Lõpuks otsustasin üksi Ringtee kandist koju joosta ning kogudistantsiks sai 18,47km, 01:57:45, 6:23min/km, 138bpm ja indeks 52. Ainult mõnes kohas kiskusid teeolud päris ekstreemseks (nt südalinnas, ERMi juures ja samuti oleksin veel kodu juures ülekäigurajal külje maha pannud), ent üldelamus jäi ikka ülipositiivne. Tundub, et linna lähiümbruse teed on paremini hooldatud, kui linnas endas.

Vabalt oleks võinud moe pärast poolmaratonidistantsi ka täis joosta, aga sel juhul oleksin pidanud vist kuskilt juua ostma minema, mida ma ei viitsinud enam ette võtta. Hea tõdeda, et mõõduka treenituse hoidmise korral on ca 2h just see aeg, mida on ka puusalt jumala normaalne jutti joosta.

Pühapäeval kasutasime head ilma ja käisime päeval Soomaal ja Viljandis. Kuna liikumist kogunes jäistel radadel ukerdades tegelikult vähe, aga koju jõudsime suht hilja, ei hakanud ma jõusaali minekuga aega raiskama ning läksin taas puhtaid kergliiklusteid nautima. Kell 6 oli õues veel üsna helge ja kokku lippasin 7,06km, 43:00, 6:06min/km, 137bpm ning jooksuindeks 56.

Kokkuvõttes jooksin sel nädalal 37km (aasta pikim nädaladistants). Täie hooga jätkasime tööl ka plankimist ning veebruari skoor on juba 78 minutit. Ei teagi, kas asi on jõusaalis või ka püsivas plankimisprogrammis, aga joostes on vähesele kilometraažile vaatamata väga mõnus ja tugev tunne viimasel ajal. Eks jooksule soovitatakse jõutrenni niikuinii juurde teha ja vähemalt praegu tundub see enam-vähem 50-50 rütm ennast enesetunde mõttes igati õigustavat.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s