Trenninädal 24. – 30. september 2018

Jälle üks tore mitmekesine liikumisnädal kukkus välja. Tegin lausa viite sorti trenni.

Screen Shot 2018-09-30 at 19.28.41.png

Esmaspäeval tegime õhtul kiire rattatiiru, mis osutus ootamatult talviseks. Õues oli ühekohaline arv soojakraade ning jäime tagatipuks üsna pimeda peale. Kokku tegime 20,08km ajaga 56:16, kiirus 21,4km/h ja pulss 103. Viimane tundub küll ulme madal, aga ju siis nii on (või külmus kell lihtsalt ära).

Teisipäeval tegin paar jooksusammu üle ülekäiguraja ning sain aru, et joosta mul kindlasti ei tasu – muidu oleksin päikselise ilma puhul seda eelistanud. Selle asemel käisin siis klubis NTC endurance’it proovimas, mis osutus jube mõnusaks vahelduseks. Muidugi jooksu vältimise mõttes oli see veits feil, sest esimesed 15min jooksime mööda saali ringe ning tegime üsna intensiivseid soojendusharjutusi. Põhiosa koosnes erinevatest lihtsatest aga tõhusatest harjutustest (erinevad plangud, kätekõverdused, kükid jne) ning pärast kiiret venitust panimegi kolmveerand tunniga trenni purki. Kuna treener oli inimeste kaasatõmbamises tõesti tasemel, seltskond oli parajalt väike ja tubli ning erinevalt pumbast oli muusika ka selline nagu mulle niisamagi trennis kuulata meeldib, lähen sinna kindlasti tagasi.

img_20180925_2007461459555442.jpg
Värskeltrenoveeritud riietusruumist avaneb (kahepoolne) vaade korvpallisaali. 😀 Silt: “see aken paistab läbi”

Vaikselt hakkaski mul idanema mõte edaspidi hoopis spordiklubi 10x pääsmeid ja muid trenne kombineerida. Kuukaart tundub liiga suur pühendumine, aga paar kuud kehtiv kordade kaart annab võimaluse soovi korral tükk aega üldse mitte klubis käia, vahepeal hoopis ujumisele keskenduda jne. Kuna MyFitness sellist paindlikkust ei paku, jääksin siiski vana hea ülikooli klubi juurde truuks (eriti kui neil nüüd nii fääntsi vaateaknaga riietusruum on ja puha). Näis muidugi, mis sellest plaanist talve poole saab, sest siis tekib võib-olla huvi rohkem trenne toas teha.

Kolmapäeval puhkasin.

Neljapäeval käisime Auras ujulahooaega avamas ning saime enamiku trennist isegi kahekesi rajal olla. Tegin jutti 1500m krooli ja natuke rinnuliujumist ka vahele. Pärast korralik saun otsa ja koju. Basseinis veedetud aeg 47:13, pulss 120.

Reedel käisin töölt tulles jälle jõusaalist läbi, ehk uhasin ennast veerand tundi crosstraineril soojaks, otsa tegin jälle kompoti harjutusi vastavalt sellele, mis parajasti vaba oli ning crosstraineril viis minutit lõdvestust otsa. Menüüs olid seekord väljaasted kangiga, jalapress, erinevad kerelihased, õlad ja lõpuks plangud-kätekõverdused. Kuna selline käigu pealt jõusaalist läbikäimine mu praeguse elurütmiga hästi sobib, tasub omale vist mingi kava varsti ette otsida. Ja jõusaali antropoloogilistest vaatlustest tasub üks hetk küll eraldi rändipostitus teha.

Laupäeva hommikul kasutasime ilusat ilma ja tegime tavapärase kohvi- ning jooksutiiru. Ilm osutus üllatavalt palavaks ja ehkk jalg on vaikselt parem, oli üldiselt üllatavalt raske. Mul polnud tegelikult tervis ka päris 100%, samuti eelmiste päevade trennid jalgades, seega kes teab, millest see enesetunne tegelikult kannatas. Vähemalt oli täiesti tuulevaikne ning ilm tõesti imeilus. Kokku tegime 7,2km ajaga 43:08, tempo 5:59min/km ja pulss 152… (Running index 50.)

Laupäeva pealelõunal läksin enda teada koeraga jalutama, kui sattusin iseenda üllatus-tüdrukuteõhtu keeristesse, kust laekusin koju enda kohta hilistel öötundidel ja üsna švipsis olekus. Tudengiaegade meenutuse jätkuks kallasin vilunud valemi järgi kruuside viisi vett sisse ning keerasin magama, sest vanuigi pidid pohmellid ikka üha hullemaks minema ja lootsin seda iga hinna eest vältida.

Pühapäeval ärkasingi sirades-särades nagu noor jumal (või vähemalt olin seda pärast veel paari kruusitäit vett) ning veetsime päeva Lõunakeskuses viimaseid pulmaasju otsides. Päev otsa sadas vihma, aga vastu pimedat jäi see järgi ja läksin värske õhu võtmise mõttes natuke sörkima. Ülimõnus rahulik jooks kukkus välja – 6,13km, 39:08, 6:23min/km ja pulss 135 (index 55). Sellised udused sügisõhtud on ikka mõnu omaette.

Järgmise nädala poolmaratoni üritan lihtsalt hea enesetundega läbi joosta, aga jalad nii terveks jätta, et ülejärgmisel nädalavahetusel pulmahommikul ikka hotellist hommikujooksu teha saaks (prioriteedid-prioriteedid 😀 ).

6 kommentaari “Trenninädal 24. – 30. september 2018

    1. Äkki need higised ülakehemehed ei scrolligi iga seti vahel pool tundi instat, vaid on samuti haaratud antropoloogiliste märkmete tegemisest (nii haaratud, et teatud hajameelsus enda järelt vahendite pühkimisel on lõpuks andestatav).

      Meeldib

  1. Ma võtsin ka 10x kaardi TYSKi ja loodan, et see motiveerib jõuksis käima ja vahepeal mingit mõistlikumat sorti jooga-asja ka tegema, nii et see on päris hea idee mu meelest. Kuukaart ei tasuks mul ka ära, sest kindlasti ei käiks ma nii palju seal trennis, et üksiktrenni hind mõistlik tuleks.
    Antropoloogilistest märkmetest tahaks ka lugeda 😀

    Meeldib

    1. Jõusaali saab veel nii ajastada, et ei satu pärast rühmatrenni massidega sauna. Kuigi see kauaoodatud saun on minu meelest veits lahja kerise saanud suuruse kohta.

      Meeldib

  2. Kuule mis pehmo jutt see nüüd on, et jõusaal ja rühmatrennid ja muu tilulilu. Nüüd alles hakkabki sisukaim periood õues jooksuks: muda, sopp, külm, lörts, pimedus ja nohu.

    Ma loodan, et see jõusaali surra-vurra on sul siiski faas ja sa naased sporditegemise juurde!

    Meeldib

    1. Mul on maratonist saadik jalg haige olnud ja nüüd, kus vaikselt juba jälle kannab, siis on vaja laupäevaseks Tartu poolikuks hoida. Küll ma siis jälle õues rahmeldama hakkan, kui õues enam valgeks ei lähegi. Lihtsalt vahepeal teeks surra-murrat ka vahele. 😀

      Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s