Trenninädal 13. – 19. august 2018

Eilse kellaintsidendi peale pole mul nädala trennide osas just pikka jututuju, seega võtame kiirelt kokku.

Esmaspäeval puhkasin eelmise nädala kahest pikast jooksust.

Teisipäeval tegin ära 3x1600m intervalle (tempoeesmärk 4:50min/km).

  1. 4:52 min/km; 161 bpm
  2. 4:50 min/km; 166 bpm
  3. 4:52 min/km, 162 bpm

Need kukkusid nüüd küll välja nagu samas lapsekodus kasvanud. Oli mõõdukalt rõve ja jalg ikka tönts küll. Kokku 6,44km ajaga 37:03, tempo 5:46min/km ja pulss 151.

Kolmapäeval trenni ei teinud ja parem säär üritas pidevalt krampi minna (mis on minu puhul vääääga ebatavaline).

Neljapäeval tegin 10km jooksu, aga selleks hetkeks olid jalad justkui rohkem kinni jäänud ning mingit lennukust küll sees polnud. Kokku 10,04km ajaga 58:51, tempo 5:52min/km ja pulss 147 (kiireim km oli viimane, running index 54).

Reedel käisin Tallinnas ning tagasiteel rongi istudes oli päeva aktiivsust kogunenud sama palju, kui tavaliselt hommikul tööle jõudes. Õhtul olin nii väsinud, et lõpuks muud ei teinudki, kui koeraga pikema tiiru.

Laupäeval kasutasime viimaseid ilusaid suveilmu ning läksime Puka-Pühajärve-Palupera-Elva-Nõo-Tartu marsruudile rattamatkama. Pukast Pühajärveni on tagasivaates mu lemmikosa, sest sealsed teed ning mäed tekitasid tunde nagu sõidaks ikka vähemalt Poolas – täitsa välismaa moodi. Üldse kukkus väga mõistlik marsruut välja, sest piisava maa tagant oli võimalik kohvi-, ujumis- või poepeatusi teha ning Elvas käisime käsitööburksi söömas – täielik mugavusmatkamine. Eriti ilus võib see veel tegelikult sügise poole olla. Kokku sõitsime (koos rongile minekuga) nõks üle 80 km ja seda reljeefi arvestades ikka pigem tempokalt.

 

Pühapäeval tegin pikema jooksu, aga tõmbasin eelmise nädala peale veits tagasi ja teen järgmine nädal veel ühe 20+km jooksu enne maratoni. Kokku jooksin 17,9km ja kui Endomondo hakkimine välja arvata, läks see jooks täiesti möödaminnes. Väga lihtne polnud, sest eelmise päeva matk oli jalgades, samuti oli ilm kuidagi väga higine, aga raske ka mitte – lihtsalt täiesti automaatne tegevus. Tegin ühe 7-kilomeetrise ringi koos Jaanusega ja jooksin siis 11km üksi koju ära. Peamiselt mõtlesin uue töö mõtteid (mitte stressist, vaid ootusest järgmine nädal jälle tegutsema hakata) ning üldse läks jooks nii lihtsalt, et pärast kodus toimetades mõtlesin suisa omaette, et peaks täna liigutama ka minema. 😀

Nagu öeldud, katkes Endomondo mul mitu korda ära, kaotas iga viadukti all GPSi ja tegi muud tsirkust, ent tean oma põhiringide pikkust peast, seega pole väga hullu. Seega distants 17,9km, aeg ca 1:46:15 ja tempo väga ühtlaselt mingi 5:56min/km. Ühtegi muud ilusat numbrit mul öelda pole, aga noh täitsa ok oli.

Järgmine nädal pean vaatama, mis trennidega teha, sest intervalle ma kellata õieti teha ei saa, seega võtan ette pigem midagi fartleki laadset. Samuti sai mul jälle spordiklubi kaart otsa ja üritan välja mõelda, kas vahetada klubi kontori kõrvale MyFitnessi või ei. Ühtepidi on seal trennide valik suurem, vajadusel saaksin külastada klubi ka Pärnus ning saaks paremini trenni enne/lõunal/pärast tööd kohe ära teha. Teisalt pidid seal riietusruumid ikka mega ülerahvastatud olema ning hind on ka julgelt kordades kallim. Samas jääb TYSK minu jaoks logistiliselt ikka kuidagi üha enam kehva kohta ja tunniplaan juba iseenesest kuigi ideaalselt ei sobi – rääkimata seal venivast remondijamast, mis just nüüd kuu lõpus/uue alguses kõik eriti pea peale keerab. Igatahes kaalumist nüüd on.

4 kommentaari “Trenninädal 13. – 19. august 2018

  1. Ma olen käinud Tartus nii Lõunakeskuse kui kesklinna (Küüni tn.) Myfitnessis ja ma olen seal 2 visiidi peale näinud 6 inimest kokku. See päris ülerahvastatuseks ei kvalifitseeru.

    RIP Polar. Aga võib-olla on see märk, et tuleks Garminile üle minna? 🙂

    Meeldib

  2. Intervalle saad kenasti ilma kellata teha, ega’s kell jookse! Kui sul on hirmus karm treener, siis on veits keerukam, aga siis küsi tema arvamust. Kui sa ise teed, siis tee intervalle lihtsalt selle tempoga mis on juba vastik, aga millega kannatad lõigud ära joosta. Lõppkokkuvõttes ei ole trenn vähem ega rohkem efektiivne ega sõltu üldse sellest, kas sul on kell käe peal või mitte.

    See on küll minu kaks senti, aga ma korra olen kirjutanud ka sellest pikamaajooksu ja investeerimise seosest. Pikamaajooksus pidev pulsi ja tempo vaatamine on enam-vähem sama mis neli korda päevas oma investeerimiskontodele sisse logimine ja protsendipunktide jälgimine: ilgelt tore, aga täiesti kasutu. Jällegi, minu kogemus ja ma pole nüüd 3 aastat pulssi jäginud.

    Põhimõte on lihtne: on rasked trennid ja on pikad trennid. Vahel harva tuleb teha pikki ja raskeid trenne. Lõigud – jookse nii et on ebamugav. Vahel harva võid joosta ka nii, et on päris vastik. Pikad jooksud – jookse nii et on mugav, või veidi aeglasemalt.

    See, milline sel või tol päeval pulss või tempo on, on täiesti ebaoluline. Ise nägid ka, et kuuma ilmaga teatud tempot hoida on võimatu, sest no lihtsalt ei jaksa. Samamoodi maastikul joostes või jooksuharjutusi tehes. Areng ei sõltu kellast või kaasa veetavast tehnikast üldse. Tead, võid proovida lihtsalt jooksmist (pärast võid Googlest vaadata, kui pikk distants oli, kui logida tahad), aga see on päris vabastav. Päriselt ka, proovi!

    Meeldib

    1. Mul on intervallid distantsi järgi, aga mõtlesin, et võtan lihtsalt stopperiga kella käe peale ja jooksen nt 400-meetriste intervallide asemel 2-minutilised. Mul on lihtsam mingit mõõdetavat plaani täita, kui see, et ikka üldse millegagi ajas ega ruumis orienteeruda pole (annan kergemini alla).
      Tehnikapaastu juures on hoopis kainestavam külg minu jaoks see üldine nutivõõrutus, et kell ei ütle enam, kui ennast sirutama peaks või kas ma päeva jooksul piisavalt liikunud olen. Isegi ajataju pole enam, sest tavalise käekella patarei on ammu tühi ning tõesti tekib tunne nagu oleks mõnest digitaalsest kehaosast ilma jäänud.

      Liked by 1 person

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s