Trenninädal 23.-29. juuli 2018

Selle nädala sissejuhatus võiks jälle alata vana jutuga, et palavus, bla-bla-bla, higi, bla-bla, jumal aita, bla… Tõesti ei jõua seda ahju enam välja kannatada ning trennid tõmbasin ka targu kokku (nime poolest pidi niikuinii rahulikum nädal olema).

Esmaspäeval puhkasin endiselt laupäevasest pikast jooksust ning käisin lihtsalt umbes miljon korda ujumas ja õhtul kõnnitiirul. Päeva aktiivsus tuli 102% täis.

Teisipäeval nägi kava ette 10x400m intervalle 4:30-4:35 tempos, aga hommik üllatas mind hullu äikese ja paduvihmaga, mis venis pealelõunasse välja. Kui lõpuks jooksma läksin, oli veel pilves ning termomeeter näitas 23 kraadi – nobedalt sai sellest aga tavapärane päikseline aurusaun. Pika passimise peale olid jalad esiteks päris kinni, ent sain end siiski käima ja palavusest hoolimata lõigudki üsna ettenähtud vahemikku joostud. Lõikude vahel suures osas siiski kõndisin.

Lõpptulemus järgmine:

  1. 4:36 min/km; 145 bpm
  2. 4:31 min/km; 154 bpm
  3. 4:32 min/km, 154 bpm
  4. 4:26 min/km; 157 bpm
  5. 4:34 min/km; 158 bpm
  6. 4:26 min/km; 160 bpm
  7. 4:33 min/km; 161 bpm
  8. 4:33 min/km; 165 bpm
  9. 4:35 min/km; 163 bpm
  10. 4:27 min/km; 161 bpm

Kokku 8,36km 55:04ga, tempo 6:34min/km, pulss 141 (kõrgeim 173) ja running index 56 (kõnnist vast). Küll oli hea pärast jooksu külm värska haarata ning otse jahedasse jõkke sukelduda!

img_20180727_1010301448665776.jpg

Kolmapäev oli taas trennivaba, kui pidevad ujumaskäimised välja arvata.

Neljapäeval nägi kava ette pika tempojooksu ilunumbritega 16km 5:30-5:35min/km. Ilm nägi ette jääkohvi ja kaelani jões istumise. Päris elu nägi ette kontoris ventilaatori kõrval istumise. Kui hommiku poole oli ilm veel üllatavalt pilves ning mahe, klaariks õhtuks jälle päikese taevasse ja lõi kraadid keemistemperatuuri kanti. Tegime Jaanusega hädaga 10km rahulikku jooksu ära, aga kuna süda kiskus pahaks ning värinad peale, jätsime targu katki ja kobisime jõkke ära. Kokku 10,02km ajaga 01:02:24, tempo 6:14min/km ning pulss 142. Running index imekombel 55 (ei tea miks).

Reede – jälle puhkus.

Laupäeval pidime minema Tallinna Sweet Spotile, mistõttu plaanisin enda ning nädalavahetuse kohta vara ärgata ja proovida ettenähtud 21km jooksust vähemalt osa ära teha. Äratus käis 7:30. Uuesti tegin üllatusega silmad lahti umbes veerand üheksast, porinal sõin-jõin ära ja läksin õue. Tolle päeva kliima oli juba lihtsalt ropp, jalg raske, õhku polnud ning märjaks tehtud riided kuivasid sekunditega. Suure surmaga tegin tunnikese ära, aga kuna päev oli alles ees, jätsin lihtsalt katki ning õige kah – sellised olud on igatahes trennitegemiseks täiesti ekstreemsed. Kui nt reisil ei tule 30+ kraadiga pähegi  jooksma minna, siis miks koormata end sellega Eestis, kus enamasti lisandub veel rõve niiskus ja muu meelelahutus.

Kokku tegin 10,01km ajaga 01:06:01, tempo 6:36min/km ja pulss 143. Running index kukkus kolinal 47 peale, millest võib aimata, et organism enam üldse ei tahtnud ka joosta. Koos festivalil kappamisega tuli tolle päeva aktiivsus ligi 230%.

Pühapäeval pidi kuumus saavutama oma haripunkti, seega liikumine minimaalne.

Kokkuvõttes kukkus puhkenädal välja küll, sest kui Võidupüha poolmaratoni järgsest nädalast saadik on mul keskmine aktiivsus tulnud jooksvalt 160-170%, on selle nädala skoor pigem 140 kandis. Järgmise nädala lõpus lubab kuumus ka viimaks järele anda, aga seni kuulan oma keha, sest enese ülekoormamine ju midagi niikuinii ei arenda.

2 kommentaari “Trenninädal 23.-29. juuli 2018

  1. Tegin see nädal oma pikad lõigud (3x 2km) ära esmaspäeval peale 9 õhtul, siis oli selline +25C ja täitsa mõnus juba. Eilse tõusutrenni kangutasime sõpradega 30C kuumuses päikese käes ja see oli ka üllatavalt tehtav, keha on juba kohanenud.

    Samas, sul on ses osas õigus, üle ei maksa pingutada ja kui kuuma ei kannata, tee pigem lühemalt. Ise näed ju, mis soe pulsiga teeb!

    Lihtsalt faktikillukesena ka, tippmaratoonarite ajad on +25C ~1,5-2% kehvemad kui 14C joostes. 4h+ maratonijooksjatel aga… koguni 30% aeglasemalt. Ehk siis treenituse tõustes kuum niipalju enam ei sega. Võibolla on motiveeriv või midagi.

    Meeldib

    1. 😀 Ei ole väga motiveeriv tegelt. Kusjuures ma olen märganud, et selle palavaga mingeid lõike vms lühikesi suuri pingutusi on mul lihtsam teha, kui pikemat x maad jutti ettenähtud tempos hoida või üldse lõpuni joosta. Eile ka tegin lühikese tempojooksu asemel veidi pikema ja rahulikuma jooksu, kuhu vahele pikkisin 3x1km tempojooksust kiiremaid lõike ja üldse polnud paha (jutti 5km veidi aeglasemalt oleks raudselt paha olnud).

      Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s