2017/2018

Vanarahvas teadis rääkida, et kes jätab Pekist Prii pooleli, peab vana aasta viimased päevad veetma jäärapäiselt jooksuradu nühkides, et kinnisideeks saanud 1200km piir ikka kätte saada. Tõmbasime eile jooksuaastale ülitäpselt väljakalkuleeritud 16-kilomeetrise jooksuga joone alla ning mõtlesime, et ei liigu täna mitte üks samm.

Pildiotsingu exhausted gif tulemus

2017. aasta numbrites

Kokku joostud: 1200km (täpselt!)

Jooksukuude top 3: märts 150km ning veebruar ja detsember mõlemad 137km

Kokku trenne salvestatud: 275 tundi

Rahvaspordiüritusi: 10

Põletatud: 120 000 kcal

Sealjuures aasta viimasel nädalal kappasin maha 60km ning tagatipuks suutsin reedel veel basseiniga taastutvust tegemas käia, sest Jaanus agiteerib mind tema Ironmani teekonna tuules ka mõnele rahvatriatlonile minema. Pärast esimest tõsisemat ujumist tundus küll, et unustame nüüd selle ideepoja kohe ära, aga täna hakkas tunne juba vaikselt paremaks minema. Jah, suuremaid samme me täna ei teinud, aga uusaastalubaduseliste hordide eelselt pooltühi 50-meetriste radadega Aura hakkab vaikselt juba 1. jaanuari traditsiooniks saama.

Selle aastalõpu trenniraiumise peale oleme küll mõlemad nüüd nii väsinud, et nii eilsel jooksul kui täna basseinist koju jõudes olime pigem mingid sportliku eluviisi antireklaamid. Eilne 16-kilomeetrine jooks sai tehtud puhtalt rohke suhkru, kofeiini ning rasva toel ja tänane ujumine eeldas samuti mitut kaneelirulli ning vahukoore alla maetud superkanget kohvi (fueled by Statoil). Kuna selline meelemürkide kuritarvitamine pikaajalise taktikana ilmselgelt ei tööta, keerasin ka maratoni treeningkava kinni ning kavatsen aasta esimese nädala päriselt puhata.

Pildiotsingu caffeine gif tulemus

Siit võibki sujuvalt uue aasta plaanide juurde minna – nii palju kui mul neid hetkel üldse paigas on.

2018. suuremad eesmärgid

  1. Riia maraton (20. mai). Alla nelja tunni? Kes teab. Loodetavasti kahe terve jalaga? Palun jah!
  2. Mitte treenida rohkem, aga targemalt. Distants oli see aasta niikuinii juba päris suur, aga eesmärk on ennast nüüd mitte ribadeks tõmmata ja loodetavasti hakkama saada vigastustevabalt. Siiamaani meenutan, kuidas mulle vahepeal tundus, et nüüd vist ongi jookusjalakestega kõik ning olen tänulik, et nii siiski pole.
  3. Caminole kõndima minna. 2017 jäi selles osas vahele, aga hinges oli igatsus kohe nii suur, et tänavu tuleb kindlasti jälle kott selga visata. Saab minust ka lõpuks see memm, kes 50 aastat jutti iga aasta seal tatsamas käib.
  4. Mägedesse! Reisiplaanid on kõik veel õhus hõljumas, aga teine suur hingevajadus on mägedesse pääseda.
  5. Igamehetriatlon? Tartu Mill? Iseenesest läbimise mõttes võiks selle ju ette võtta, sest parim eesmärk pidi olema see, mis natuke hirmutab ka. Kõige ebamugavam osa tundub kokkuharjutamine pluss kogu see sekeldamine erineva varustuse vahetamisega. Pean seda ideed veel natuke seedima.
  6. Käia vähemalt 2-3 korda kuus ujumas. 
  7. Käia vähemalt 2-3 korda kuus joogas või pilateses vms võimlemises. 
  8. Teha kodus lihashooldust vähemalt kord nädalas. Selles osas olen vaikselt jälle laisemaks jäänud.

Kokkuvõttes üsna mittemärgilised sihid, sest eks on juba aastaid igasuguseid asju proovitud ka, seega kõikvõimalikud “esimesed” on enamuses juba tehtud. Nüüd saab neid tehtud asju ainult paremini üle teha.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s