10 soovitust, kuidas ennast jõululauas mitte seaks süüa

Praegu tuleb uksest ja aknast soovitusi, kuidas pühadeaegne söömaorgia üle elada. Nädala pärast asendub see soovitustega, kuidas jõulukilodest jälle lahti saada. Minu jaoks kipub jõuludest vastupidi mingi paras pool-paastupüha välja kukkuma, sest söögilaud pole põhiprogramm, vaid üsna väike osa jõulutegevustest. Mida inimväärse enesetunde saavutamiseks siis silmas pidada?

Pildiotsingu the meal is over when i hate myself tulemus

  1. Ära nälgi. Igasugune nälgimine, et jõuluõhtuks kõhtu hoida, võtab päeva lõpuks hoopis viimased pidurid maha. Söö normaalne hommikusöök ning kerge lõuna, aga eelista köögivilju ning valku.
  2. Ära näksi. Vajab see üldse täiendavaid kommentaare? Mine otsi omale muud tegevust!
  3. Näiteks saa inimestega kokku. Jõulud on ju pere- ja sõprade püha ning nendega kokkusaamiseks ei pea sugugi jälle laua taha kogunema. Mina planeerin alati pühadele erinevaid jalutus-deite, kuhu juurde käib äärmisel juhul tass teed.
  4. Ole üldse palju õues. Meie jõulude juurde kuulub alati korralik ring rabarajal (ja rahvastikutiheduse põhjal võib öelda, et üha enamate teiste inimeste pühade juurde ka). Kindlasti käime surnuaial, kus kõigi haudade läbijalutamine võtab omajagu aega. Pikka aega oli meil traditsioon minna jõululaua ning kingituste vahel metsa säraküünlaid põletama, et päkapikud rahus tegutseda saaks (seda ei ole me nüüd mõnda aega küll etendada viitsinud 🙂 ). Põhjuse õue minna leiab alati ja igal juhul teeb värske õhk olemise reipamaks ning pea selgemaks.
  5. Jätka sporditegemist. Pikad vabad pühad on ju sportimiseks suisa ideaalne aeg. Kõik ei pea kuskil Pekist Priil ekstreemi tegema, aga pooletunnine jooksuring mahub küll igaühel graafikusse.
  6. Planeeri söömiseks kindel aeg. Söök ei peaks olema õhtu peamine ajaviitevorm. Rääkida saab tühja laua ümber ka.
  7. Söö ainult oma lemmikasju. Ära söö asju, sest see on traditsioon või jõulude ajal ju peab. Ei pea midagi! Kui sind isutab laualt ainult verikäkk ja hapukapsas, siis ära söö kohusetundest veel kartulit, seapraadi ning verivorsti ja igast sordist veel sellist portsu, nagu tavaliselt on ühe eraldi söögikorra kogus. Tegelikult algab see juba jõululaua planeerimisest, kuhu kiputakse osa asju ainult seetõttu valima, et need on “kohustuslikud”. Ei ole. Ja kui lahke võõrustaja või söötmiskompleksis vanaema ikka jubedalt peale käib, siis õpi ennast lihtsalt viisakalt kehtestama. Kõht ei ole prügikast.
  8. Söö aeglaselt, nautides, vestle inimestega. Kui oled enda soovitud hõrgutised laualt välja valinud, siis päriselt ürita söömisehetkel “kohal” olla. Kõige paremini maitseb niikuinii see esimene amps.
  9. Ära planeeri laual olevaid koguseid üle. Jälle üks neist kohustulikest põhimõtetest on see, et jõululaud peab lookas olema ning on jube häbi, kui toit otsa peaks saama. Parem teha piiratud valik tõeliselt häid asju ja koguste osas arvestada normaalse mõõduka sööja portsudega. Kes neid küpsetatud ja veel kord üles soojendatud verivorste hiljem ikka tahab.
  10. Homme on ka päev. Kõike laual olevat ei pea samal päeval ära sööma. Kui täna isu pole või enam ei mahu, siis söö seda järgmistel päevadel. Ära planeeri kõiki hõrgutisi just 24. detsembri lauale, vaid jäta midagi ka teisteks päevadeks või hoopis aastavahetuseks. Me oleme ammu selles heaoluühiskonna faasis, kus suuremal osal rahvast on probleemiks pigem ahvatlevate toiduvalikute üleküllus, mitte võimaluste puudus.

Pildiotsingu christmas eat gif tulemus

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s