Trennipäevik 30. oktoober – 05. november 2017

Capture

Esmaspäeval käisin powerjoogas ja ei tea, kas eelmise nädala taastutvumisest pumbaga või mingist üldisest nõrgaksjäämisest oli mul juba esimeste päikesetervituste lõpuks raske ennast allavaatavas koeraski hoida. Puhisesin seal enda ette hingata ning sisendasin endale, et tegelikult mu õlad ei teegi haiget ja jõuan küll. Võtsin siis tundi pigem rahulikult, keskendusin hingamisele ning kõikvõimalikele sirutamistele, painutamistele, keeramistele.

Teisipäeval läksin reipal sammul pumpa ning meeldiva üllatusena ootas meid seal halloweeni erikava, mis koosnes valdavalt vanematest kavadest. Tahtmata kõlada nagu vana kopitanud rohi-rohelisem-kavad-paremad spordipeer, olid paar aastat tagasi lood kuidagi mõnusamad. Ma ei mõtle siin all tingimata muusikat, aga rapsimist oli vähem ning mulle meeldib pumbas siiski kontrollitult lihast pingutada, mitte lihtsalt pulssi üles ajada. Oma kardio saan muude tegevustega niikuinii kätte. Üllataval kombel mõjus biitsepsi lugu seekord kuidagi eriti õigesse kohta, sest õhtul oli isegi selili voodis telefoni hoida lihtsalt valus.

Kolmapäevast käivitasin Polaris uue treeningkava ning ette oli nähtud 45-minutiline jooks – 10min soojendust 1. ja 2. pulsitsoonis, 30min 3. tsoonis ja 5min lõdvestust 1.-2. tsoonis. Enesetunne oli väga väga hea, sest õues oli ideaalne kuiv külm õhtu ja valitud riietuski enam kui kümnesse. Kokku 6,4km aeg 45:01, tempo 7:02min/km ja pulss 135.

Ülejäänud nädalal ette nähtud trennid liigutasin juba ringi, sest nädalavahetusel pidime minema Pärnusse puhkama ja see kukub alati spordilaagrina välja. Koormuse jagamiseks tõstsin seetõttu reedesed intervallid neljapäevale. Ette olid nähtud 5-minutilised lõigud ja kuna viimane lõikude jooksmine jääb enam kui poole aasta taha, kartsin juba esimese lõigu lõpuks ülesköhitud vere kätte hinge heita.

Endalegi üllatuseks oli enesetunne hoopis suurepärane, lõikude ajal oli tempo 5min/km kandis ja pulssi eriti üle 160 ei lükanud. Hoidsingi lõigud suhteliselt laisad, et kogemata midagi üle ei koormaks. Tegelikult tuleks eelmise hooaja lõpuks endale nüüd ju puhkust anda. Kokku 5,8km, aeg 38:48, keskmine tempo 6:38min/km ja pulss 141.

Hõiva.PNG
Ette nähtud intervallide ülesehitus

Reedel käisime reedeses pikemas bodypumbis, kus lisaloona andsime jälle kätele tuld. Kükiloo plaanisin teha raskusteta, aga lõpuks tegin selle ikka kangiga. Käed olid teisipäevasest tõhusast tunnist veel nii läbi, et käte lisaloo ajal, kui tegime vaheldumisi biitsepsi ning triitsepsi harjutusi, hakkas mul terve vasak käsivars täies pikkuses krampi tõmbama. Tunni lõpus rullisin kohe kergejõustikuhallis jalad läbi, et järgmise päeva puhkuseks valmis olla. 😀

Laupäeval tegime oma hotellidraamade vahepeal tiiru ümber Pärnu ilusamate jooksuradade. Tahtsin natuke järgida pühapäevaks ette nähtud pika jooksu ülesehitust, s.t 50min sörki, 30min 3. tsoonis ja 5min lõdvestust, aga meretuule käes hakkas kohe nii külm, et pärast 10-minutilist soojendust hakkasime ikka kiiremini jooksma. “Õnneks” väga kiiresti jalad selle nädala peale ei liikunud ka, seega kokku tuli 11,3km ajaga 01:19:00, keskmine tempo 7:01min/km ning pulss 135.

Pühapäeval ajasime kohe ärgates jooksuriided selga, jõime hotelli hommikusöögilauas mõnuga kohvi ja läksime siis hommikujooksule. Täielik nauding! Ilm oli eelmise päevaga võrreldes leebemaks muutunud ning jalad ärkasid paari kilomeetri peale ka üles – ehkki pulss oli veidi kõrge, nagu sellistel hommikujooksudel ikka. Kokku tiirutasime 4,1km ajaga 26:57, tempo 6:33 ja pulss 139. Pärast maitses hommikusöök kohe eriti hea.

Välja kukkus ikka eriti trennitihe nädal, seega esmaspäeval teen rahuliku puhkepäeva. Jalad on küll nii lootustandvad praegu, et jätkan vaikselt jooksukavas tiksumist ning selle järgi peaks järgmine nädal aasta kilometraažis neljakohalised numbrid ette lööma. Uskumatu! Vahepeal tundus, et tänavu jääbki 1000km piir alistamata. Julgesin ka juba elutargalt hõisata, et äkki see vigastuse saaga oli elu õppetund selleks, et lihashooldus igapäevarutiini lahutamatuks osaks koolitada. Peaasi end nüüd mitte laisaks tagasi lasta.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s