Kuidas pikal (lennu)reisil ellu jääda

Kaugete eksootiliste maade reisipildid tavaliselt ei kajasta seda reaalsust, mis sihtkohta saamiseks üle tuleb elada. Kui tagatipuks elada maailma lennuühenduse mõttes kuskil Kapa-Kolkakohila ja karu urruaugu vahel, kujuneb igast kaugemast sõidust vähemalt ööpäevane katsumus. Võrreldes aegadega, kus paarisaja kilomeetri kaugusele reisimine tähendas kuu aega puuratastel vankris rappumist ning täide ja katkuga võitlemist, on päevaga teisele poole maailma sõitmine muidugi imeline. Üleüldse – teel olemine on ju olulisem kui sihtkoht. Üha kiirenevas ajas tuleb astuda samm tagasi ning… Aga tõupuhta esimese maailma mugavusihalejana ei jõua ma ära oodata, millal teleporteerumine reaalsuseks saab. Mitme jätkulennu puhul muutub lennujaamade elu mingiks kaalutaolekus karjaajamiseks läbi järjekordsete väravate, turvakontrollide, tax free poodide, terminalidevaheliste busside ja ajavööndite, kuni sulle tundub, et igasugune reaalne elu väljaspool neid kajavaid steriilseid koridore on tegelikult väljamõeldis.

Meie Bali reis võttis koduukselt hotelli üle 30 tunni ning suutsin selle üle elada minimaalsete lamatiste ja vaimsete kannatustega. Minu peamised nipid on järgmised.

  1. Pane vaim valmis. Lepi lihtsalt ette, et järgmised paarkümmend tundi tuleb veeta ebamäärases vaakumis, kus sinu tavaline rutiin ja sisemine kell ei loe midagi. Kõige hullem, mis juhtuda saab, on see, et sul on tükk aega ebamugav. Vähemalt sa tead, mitme tunni pärast see läbi saab.
  2. Riietu vastavalt. Pane selga kõige lähedasem asi pidžaamale ning toatuhvlitele, sest iga asi, mis vähegi häirida saab, häirib sind 20+h pärast veel 200x rohkem. Või panegi pidžaama ja toatuhvlid, sest tõenäoliselt ei kohta sa neid tuhandeid lennukites ning lennujaamades nähtud inimesi enam kunagi. Hea variant on ka spordiriided (nt retuusid, pikk topp, suur pusa) või lohvakas veniv kleit. Lennukis kõige vähempiinava magamispoosi otsimine on kondiväänamise erivorm ja sa ei taha, et miski kuskil sooniks, pigistaks või liikumist takistaks.
  3. Hambahari kaasa. Ja kõik muud kiire värskendamise vahendid ka (nt näovesi, märjad salfakad jne). Ehkki meile anti lennukis ka kotike reisihambaharja jmt vidinatega, kulus hammastepesu ära juba lennujaamades ja andis enesetundele hetkega kõvasti juurde. Igasugune meikimine tasub juba selleks ära unustada, et oleks võimalik endal sageli nägu täitsa puhtaks pesta.
  4. Paki käsipagas targalt. Pista kotti eelnimetatud hambahari ja -pasta, peavalurohi, korralikud kõrvaklapid, kaelapadi*, magamismask, vajadusel kerged unerohud või melatoniin, mõned vahetusriided ja -pesu, kurguvalu vastu sprei või imemistabletid (lennukis või lennujaamas on üllatavalt kerge omale külmetushaigusi hankida) jmt kraam, mida enesetunde turgutamiseks vaja võib minna. Niikuinii tasub enamiku neid asju käsipagasisse panna kasvõi juhuks, kui äraantav pagas kaduma peaks minema.
  5. Ole nahaalne. Varitse iga võimalust skoorida omale tühjaks jäänud rida või vähemalt rida, kus kaasreisijaga jääb üks tühi koht vahet. Elukvaliteedi (ja magamisvõimaluste) vahel on mäekõrgune. Tagasilennul tulime viimaste seas lennukisse ning märkasime kohe, et kõige tagumine rida oli täiesti tühi. Jaanus läks istus õhkutõusmiseni seal, kuni oli selge, et sinna kedagi paigutatud polegi. Lähedalistujate pilkudest võis näha, et me polnud ainsad, kes olid lootnud sinna laiutama pääseda.
  6. Liiguta. Tõuse lennukis püsti, siruta ennast, käi jälle vetsus. Lennujaamas avasta kaugemaid soppe ja väldi niisama istumist. Tee kasvõi pinkide vahel kätekõverdusi.
  7. Joo palju. Lennukiõhk närtsitab ihu ja hinge. Joo kogu aeg vett, kui meelde tuleb ja siis natuke veel. Ärkasin pikimal lennul hommikul rämevalusa kurguga, sest see oli lihtsalt nii ära kuivanud! Suure osa lennuväsimusest ja pohmakatundest võib kehvade magamistingimuste asemel hoopis veepuuduse arvele kirjutada.
  8. Aga pea kohvi ja veiniga piiri. Kellele ei meeldiks tasuta joogid ning meie Turkish Airlines’i lendudel pakutav vein oli ka selle boonuseta suisa hea, aga piirdu mõõduka mekkimisega. Paljudes kohtades soovitatakse end hea une nimel lennukis rõõmsalt vinti võtta, aga tegelikult rikub see lihtsalt unekvaliteedi ära ja teeb hommiku veel raskemaks, kui tarvis oleks. Samuti tasub ennast kohvi osas rangel puurihamstri graafikul hoida – sõltlastele on see ka hea viis tükeldada üks pikk eesmärk (piinarikka sõiduaja kogusumma) väiksemateks jõukohasteks eesmärkideks (millal ma “võin” jälle kohvi juua).
  9. Söö võimalikult kvaliteetselt. Ma ei jõua Turkish Airlines’i vist ära kiita, sest nende lennukitoit oli tõesti nii maitsev kui mitmekesine. Nad on selle eest ka ülemaailmsetel võistlustel pidevalt esikohti noppinud ja erinevalt mõnedest teistest lennufirmadest ei tekkinud mul reisipäevade lõpuks tunnet nagu ma oleks päev otsa krõpse ja naftajääke suust sisse ajanud. Kui nii head valikut lennukis pakkumisel pole, tasub end varustada kõige värske ja mahlasega ning vähemalt lennujaamades valida võimalikult toitainerikas kraam.

Põhimõtteliselt pead terve lennureisi ajaks lihtsalt muteeruma oma parimaks versiooniks hipsterist, keda väliselt eristab kodutust kaltsakast ainult näpu otsas tilbendav avokaado-matcha-chia-vegan-supersmuuti ning avalikus kohas joogatamine.

Muidugi The Oatmeal

Pildiotsingu Supreme Snoozer Inflatable Foam Neck Pillow tulemus

* Ostsin omale Istanbuli lennujaamast täiesti geniaalse kaelapadja. Täispuhutava padja kohta on sellel üllatavalt ergonoomiline kuju, samas on see lameda tagaosa tõttu istme vastas ülimugav. Julgen soovitada.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s